Bestellen

 
Op deze pagina wordt je uitgelegd hoe je bij cvtotaal.nl een bestelling kunt plaatsen.

Stap 1: Wanneer je het gewenste product hebt gevonden, klik je op ‘In winkelwagen’. (je kunt in het veld “Aantal” opgeven, hoeveel je van het desbetreffende product wenst te bestellen)

Stap 2: Je ziet nu het overzicht van je winkelwagen. Je kunt nu kiezen voor “Ga verder met winkelen” wanneer je meer artikelen wilt bestellen of voor “Ga door naar afrekenen”.

Stap 3: Tijdens deze stap kan je de gegevens van je bestelling controleren.

Je kunt hier het factuuradres en het afleveradres opgeven. In eerste instantie gaat ons systeem ervan uit dat het factuur- en afleveradres identiek zijn. Indien het afleveradres afwijkend is van het factuuradres, kan je het vinkje uitzetten bij “Verzend naar hetzelfde adres”.
Je kunt er eveneens tijdens deze stap voor kiezen om je gegevens op te slaan door een account aan te maken. Vink in dat geval het vakje met “Maak een account aan voor later gebruik” aan.

Vervolgens kan je aangeven of het product op het opgegeven afleveradres afgeleverd dient te worden of dat je het product wenst af te halen. 

Bij de betaalmethode kan je de gewenste betaalwijze selecteren.

Vervolgens wordt onder punt 4 je bestelling nogmaals weergegeven en kan je nog eventuele wijzigingen aanbrengen (evaluatie betaling).

Stap 4: Nadat jij je gegevens juist heeft ingevuld, moet je dit bevestigen door een vinkje te zetten bij “Gegevens gecontroleerd en goedbevonden”. Je moet dit ook even doen met de “Algemene voorwaarden”.

Stap 5: Wanneer je jouw bestelling hebt gecontroleerd, maak je deze definitief door te klikken op “Plaats bestelling”.
  • Grotere producten worden rechtstreeks vanaf de leverancier bij jouw afleveradres afgeleverd.
  • Kleinere producten worden door een postorderbedrijf op jouw afleveradres afgeleverd.
  • De bestelling kan geleverd worden tussen 07:00 uur en 17:00 uur
  • Wanneer je niet thuis bent kunt je een briefje op de deur plakken met instructies voor de chauffeur ((bijv. bij buren leveren, in tuinhuisje afleveren))
  • Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat er door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.
  • Leveringen worden aangeboden tot uiterlijk aan de deur, op de begane grond: je bent er zelf verantwoordelijk voor om, indien gewenst, de producten naar een hoger gelegen verdieping te brengen
  • Locatie dient toegankelijk te zijn met een pompwagen dmv erfverharding (geen kiezels zand enz) mocht er hulp nodig zijn met tillen dan is dit wel een vereiste. >25kg arbo
  • Wanneer wij de producten versturen dien je vooraf te betalen
Bij het plaatsen van jouw bestelling kunt je een voorkeursdag voor levering doorgeven. Wij leveren enkel op werkdagen (maandag t/m vrijdag) tussen 7:00 tot 17:00 uur. Het is niet mogelijk om een tijdstip vooraf aan te geven. Je kunt zodoende niet bij de voorkeursdag levering ook nog een gewenst tijdstip doorgeven. Uiteraard bieden wij je ook de mogelijkheid om een ander afleveradres door te geven. Je kunt er zodoende voor kiezen om het pakket op je werk te laten afleveren.

Wanneer je een product bij ons aanschaft, geldt hiervoor de wettelijke garantie . Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan hetgeen je ervan mag verwachten. Wij als verkoper zijn verantwoordelijk: wanneer er zich binnen de garantietermijn een probleem voordoet (bijv. lekkage), kan je je tot ons wenden. Bij sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Dit doet niets af aan de wettelijke garantie.

Wanneer een product welke je bij ons hebt aangeschaft niet volgens behoren functioneert, dan zijn wij als verkoper aansprakelijk en moet een defect worden hersteld. In praktijk betekend dit veelal dat, bijvoorbeeld in het geval van een lekkende radiator, de radiator omgeruild zal moeten worden. Dit zijn de zogenaamde conformiteitregels, oftewel je wettelijke garantie.

Wanneer de radiator blijkt te lekken en je hebt hierdoor schade aan bijv. je vloer, dan is conform deze conformiteitregels cvtotaal aansprakelijk voor het gebrek zelf en dient de radiator dus vervangen te worden. Wanneer wij niet de radiator bij je hebben gemonteerd, betreft het hier dus een omruiling. De defecte radiator dient gereed te staan voor de chauffeur, zodat deze direct de nieuwe radiator kan afleveren en de beschadigde mee retour kan nemen.

Maar voor de schade welke de radiator heeft veroorzaakt (in dit voorbeeld de vloer), kan cvtotaal niet worden aangesproken, maar de producent wel (art. 7:24 BW).

Er zijn wel eisen voordat er sprake is van productaansprakelijkheid. Zo moet er conform art 6:185 BW en 6:186BW sprake zijn van een zogenaamd veiligheidsgebrek. Dat houdt in dat het product niet de veiligheid biedt, die je zoals klant zou verwachten. Verder geldt voor materiële schade wel een ondergrens van € 500,-. (dit dient u te zien als een soort van eigen risico).

cvtotaal zal uiteraard in het geval van deze productaansprakelijkheid meewerken aan je ingediende klacht of schadeclaim, door je te helpen de producent (of haar gegevens) te vinden.

Om bovenstaande gegevens te verifiëren, klik je voor de genoemde artikels op onderstaande links:

Artikel 7:24 BW
Artikel 6:185 BW
Artikel 6:186 BW

Voordat de order verzonden wordt, krijg je een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij je vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. Je dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer je het verkeerde product of een beschadigd product hebt ontvangen, zullen wij dit zsm en in overleg met jou, omruilen. Schade dien je bij voorkeur te melden binnen 10 dagen na ontvangst van het product, wij verzoeken je ook om een verkeerd ontvangen product binnen deze termijn te melden. De wet geeft aan dat een klant een "redelijk termijn" na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden. Deze periode is minimaal 2 maanden na ontdekking. In onze orderbevestiging welke je per mail ontvangt vragen wij je om de producten binnen 10 dagen na ontvangst te controleren.

Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan je verwachtingen, je achteraf toch een ander product benodigd hebt of dat je bij nader inzien een bepaald product niet benodigd hebt. Je kunt dan gebruik maken van je herroepingsrecht. Voor meer informatie klik je hier..

Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, dien je zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot een verkeerde levering door ons.

Je bestelling wijzigen kan helaas niet, je kan wel je bestelling annuleren en het goede product opnieuw bestellen. Als je jouw bestelling wilt annuleren kan dat als het product ons magazijn nog niet heeft verlaten. Neem daarom zo snel mogelijk contact met ons op om je bestelling te annuleren.