Tijdlijn CVtotaal

Over ons
We zijn een bedrijf dat gericht is op het leveren van installatie techniek producten. CVtotaal is een onderdeel van Installatietechniek Totaal BV te Stiens, een allround installatiebedrijf dat al bijna 40 jaar in de omgeving van Leeuwarden zijn werk doet. 

Bij ons kunt u zowel terecht als zelfstandig installateur of als particulier, voor alle Cv installatie onderdelen of voor het vervangen van uw cv-ketel met erkende installateurs door geheel Nederland. Dit alles tegen bodemprijzen en levering door geheel Nederland.

Wij zijn een eerlijk en betrouwbaar bedrijf en hechten veel waarde aan de ervaringen en bevindingen van onze klanten. Om constant op de hoogte te blijven van deze klantenervaringen, werken wij met een extern bedrijf, welke de beoordelingen van onze klanten toetst. Onze betrouwbaarheid resulteert oa in het gegeven dat wij het Thuiswinkel waarborg op onze website mogen tonen. Webwinkels die het Thuiswinkel waarborg voeren hebben een strenge juridische en financiële check doorstaan en bieden consumenten zodoende zekerheid. 

Indien een bepaald product niet op de website aanwezig is of uw wenst advies over welk product het meest geschikt is voor uw situatie, dan kunt u gerust contact opnemen. Wij hopen u goed van dienst te kunnen zijn met deze website.


De oorsprong


Eind jaren ’70 is het bedrijf opgestart door de inmiddels oud eigenaar. Begonnen als plaatselijke (dorps)loodgieter/ installateur met hierbij tevens een kleine showroom, alwaar men witgoed apparaten kon kopen. Het bedrijf werd een zaak aan huis aan de Hoofdstraat te Ferwert. Ferwert winkelstraat

Na een aantal jaren hard werken opereerde het bedrijf regionaal en werden er monteurs bij aangenomen. Omdat tijden veranderen en er tevens grotere witgoed en elektronica winkels in de omliggende steden kwamen, werd afscheid genomen van de showroom en werd de keuze gemaakt om de energie van het bedrijf volledig te richten om de installatiewerkzaamheden. 


De voortgang


Inmiddels was de zoon des huizes eveneens niet vies van het werken in het bedrijf en na het afronden van diverse studies, werd besloten om de krachten te bundelen. Waar senior de honneurs waarnam op de klus en zich zodoende kon richten op het uitvoerende werk, lag voor junior de schone taak voorhanden om naast de bestaande werkzaamheden, ook naar nieuwe technieken en opdrachten te kijken. TB-Ferwert project
Zodoende werd de koers naast de (ambachtelijke) werkzaamheden als dakbedekking, zinkwerk en het aanleggen van cv installaties, enigszins verlegd naar andere vormen van (duurzame) installaties als luchtverwarming, aardwarmte (warmtepompen) en zonne-energie. 

 

Nieuw tijdperk
Inmiddels staat de omgeving ook niet stil: immers, de techniek gaat door. Tel daarbij op dat men blijft zoeken naar nieuwe manieren. Nieuwe manieren om installateurs te zoeken, nieuwe manieren om producten te zoeken én te vergelijken maar natuurlijk ook nieuwe manieren om geld te besparen. Resultaat: er moest een internetpagina inclusief een webshop komen. De internetpagina was nodig om de diverse werkzaamheden te presenteren en toe te lichten. De webshop was nodig omdat de behoefte om (bepaalde) installaties zelfstandig uit te voeren, steeds groter werd. Toen ook de eigen monteurs vroegen om producten aan te leveren, zodat zij in het weekend of in de avonduren bij vrienden, kennissen of familieleden konden klussen, was de noodzaak voor een webshop compleet.


Keuzes maken
Een bedrijf combineren met een webshop welke groeiende is, bleek een moeilijke combinatie. In de ideale situatie lopen er een aantal mensen in de buitendienst welke offertes schrijven, waardoor de monteurs op projecten de installatiewerkzaamheden kunnen uitvoeren. Op kantoor zitten dan mensen welke zowel de inkoop, facturatie als spoedklussen voor deze zelfde projecten op zich nemen én daarnaast de webshop beheren. In praktijk betekende dit helaas dat gevoelsmatig onvoldoende energie gestoken kon worden in zowel de installatiewerkzaamheden als in de webshop. Omdat de bedrijfscultuur en de instelling binnen het bedrijf hiermee botst: “we doen iets goed of we doen het niet”, moesten er keuzen gemaakt worden. Het combineren van het installatiebedrijf en de webshop bleek na circa 10 jaar niet meer mogelijk, waardoor er in 2013 werd besloten om een andere koers te varen. Is zo’n keuze moeilijk? Absoluut! Maar moest de knoop doorgehakt worden? Absoluut! De monteurs konden allen elders onderdak krijgen, de lopende projecten waren afgerond of konden door een andere installateur onder dezelfde voorwaarden worden uitgevoerd en de vaste klanten vonden eveneens elders onderdak. Kortom, alle voorwaarden waren daar om de pijlen te richten op de webshop.

 

Aandacht verleggen
Na de diverse wensen cq. verwachtingen van onze (potentiële) klanten in kaart waren gebracht, is de website hierop aangepast. Het assortiment werd aanzienlijk uitgebreid, de voorraad werd opgeschroefd, de prijsstelling werd nog scherper en er werd meer geautomatiseerd. Wanneer automatisering aan bod komt geldt in vele gevallen dezelfde “regel” als bij verandering: dit zorgt in beginsel vaak voor frustratie en fouten. Aan ons de taak om klanten hiervan niet de dupe te laten worden: immers, men verwacht van ons een bepaalde service, bekwaamheid en kwaliteit. De orderverwerking liep gelukkig parallel aan de automatisering (althans, die keuze maakten we bewust), waardoor onze klanten hier geen hinder van ondervonden. Dit kwam mede tot uiting in de beoordelingen welke een onafhankelijke partij verstuurd onder onze klanten: gemiddeld worden bij beoordeeld met een 9.4. Hier zijn wij enorm trots op en wij doen er alles aan om dit zo te houden en waar mogelijk zelfs nog omhoog te brengen.

Zoals genoemd moest eea geautomatiseerd worden en met name de (fysieke) opslag en voorraad beheer vergde (en vergt nog steeds) de nodige energie en aanpassingen. Inmiddels zijn het magazijn en de loods (in 2009 zijn we verhuisd naar een pand op een industrieterrein) ook helemaal “CVtotaal-proof”.

U volgt ook het nieuws, leest de krant, bent actief op Social Media: kortom, u ligt niet onder een steen. Het zal voor u dan ook geen schokkend bericht zijn dat ook wij blijven kijken naar de mogelijkheid om aan het verdienmodel te werken. Immers, internet is natuurlijk een prachtig platform om jezelf te presenteren, maar vergelijken dmv internet is eveneens zeer eenvoudig. En alhoewel wij enorm ons best doen om de klant centraal te zetten in de hoop van een passant een klant (terugkerende klant) te maken, kijkt een ieder naar de mogelijkheid om geld te besparen. Laten we eerlijk zijn: u kunt de kleuren van onze website nog zo mooi vinden, u kunt onze afbeeldingen nog zo treffend vinden, onze adviezen kunnen nog zo goed onderbouwd zijn: als een product bij een concullega 5% voordeliger is, denkt u wel 2x na voordat u bij ons op de bestelknop drukt.
Nu kunnen wij al onze voordelen en pluspunten gaan opsommen, maar ook wij liggen niet onder een steen en begrijpen dat we ook qua prijsstelling en aanbod goed onze best moeten blijven doen. Om op de vragen van onze klanten in te kunnen blijven spelen, zijn we zodoende hard aan het werk om u naast cv gerelateerde producten, straks alles op het gebied van verbouw te kunnen leveren. We leggen zodoende momenteel de hand aan de categorie Elektra.

CVtotaal samen Elektra

Ook hiervoor geldt dat dit niet van vandaag op morgen gerealiseerd is: immers, als het zo eenvoudig zou zijn, zou op iedere hoek wel een installateur zijn welke dit eveneens aanbied. Er moet gewerkt/ gesleuteld worden aan een nieuwe website, er moet ruimte gecreëerd worden voor een nieuwe voorraad, er moeten afspraken gemaakt worden met transporteurs/ koeriers, er zal reclame voor gemaakt moeten worden, de kennis om de klant van advies te kunnen voorzien moet in huis worden gehaald en wederom komt automatisering om de hoek kijken.

 

 

Hoe verder
Een webshop is nooit “af”: er dient altijd gesleuteld te worden. Klanten zijn kritisch en op die manier kijken wij ook naar zowel onze website als naar onze bedrijfsvoering. Waar kunnen we de klant beter en sneller van dienst zijn, hoe kunnen we voldoen aan de verwachtingen, hoe wordt de website eenvoudiger voor de eindklant, op welke manier kunnen we producten nog sneller en voordeliger aanbieden, wat mist de klant op onze website, waarom zou de klant bij ons moeten bestellen, etc. Kortom: wij hebben voorlopig nog voldoende te doen en kunnen en willen nog niet stil zitten.

 Tijdbalk



  To top