Laden...
Veel gestelde vragen
Het snelste antwoord op jouw vragen kun je hieronder vinden.
Staat jouw vraag hier niet tussen of heb je andere vragen?
Dan kun je telefonisch, per mail of via het contactformulier contact met ons opnemen
Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
Stap 1: Wanneer je het gewenste product hebt gevonden, klik je op ‘In winkelwagen’. (je kunt in het veld “Aantal” opgeven, hoeveel je van het desbetreffende product wenst te bestellen)
Stap 2: Je ziet nu het overzicht van uw winkelwagen. Je kunt nu kiezen voor “Ga verder met winkelen” wanneer je meerdere artikelen wilt bestellen of voor “Ga door naar afrekenen”.
Stap 3: Tijdens deze stap kun je de gegevens van jouw bestelling controleren. Je kunt hier het factuuradres en het afleveradres opgeven. In eerste instantie gaat ons systeem ervan uit dat het factuur- en afleveradres identiek zijn. Indien het afleveradres afwijkend is van het factuuradres, kun je het vinkje uitzetten bij “Verzend naar hetzelfde adres”. Je kunt er eveneens tijdens deze stap voor kiezen om uw gegevens op te slaan door een account aan te maken. Vink in dat geval het vakje met “Maak een account aan voor later gebruik” aan. Bij de betaalmethode kun je de gewenste betaalwijze selecteren. Vervolgens wordt onder punt 4 jouw bestelling nogmaals weergegeven en kun je nog eventuele wijzigingen aanbrengen (evaluatie betaling).
Stap 4: Nadat je de gegevens juist hebt ingevuld, dien je dit te bevestigen door een vinkje te zetten bij “Gegevens gecontroleerd en goedbevonden”. Je dient dit eveneens te doen met de “Algemene voorwaarden”.
Stap 5: Wanneer je de bestelling hebt gecontroleerd, maak je deze definitief door te klikken op “Plaats bestelling”.
Betaalopties
CVtotaal biedt u de volgende betaalmogelijkheden:
- iDeal betaling: Snel en vertrouwd betalen middels uw eigen bank. Wanneer u de bestelling op werkdagen voor 16:00 uur met deze methode voltrekt, kunnen de producten binnen 24 uur bij u geleverd (tijdens werkdagen). De producten dienen dan wel voorradig te zijn en ook dient u in dit geval te kiezen voor de snelste verzendmethode/ afleverdatum. Wanneer een product onverhoopt niet binnen 24 uur leverbaar is, zullen wij u hierover berichten. U heeft dan het recht om de order kosteloos te annuleren.
- Bankoverschrijving: Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u van ons een factuur in uw mailbox. Na ontvangst van uw betaling zullen wij zsm uw order gereed maken voor verzending. Wanneer u kiest voor deze betaalopties, bedraagt de gemiddelde levertijd 2-4 werkdagen (afhankelijk van de snelheid van uw betaling en uw bank).
- Digitale acceptgiro via AfterPay: AfterPay voert voor cvtotaal.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale acceptgiro van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij cvtotaal.nl betalen met een digitale acceptgiro tot een bedrag van 600 als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van 800. Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacybeleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode. U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website. Wanneer u kiest voor Afterpay worden de administratiekosten aan de klant doorberekend op basis van een formule, namelijk 1,35 + 3,25% over het totale aankoopbedrag
- Creditcard: Met de Creditcard(VISA/Mastercard) betaalt u als klant achteraf via de Creditcardmaatschappij.
- In3: Betaal je je aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaal je het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koop je binnen je budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is 100,- en het maximale bestelbedrag is 3.000,-. Voorafgaand aan de betaling doet In3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt je verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kan je contact opnemen met In3 of kiezen voor een andere betaalmethode.
-
SprayPay – Gespreid betalen: Er kan gekozen worden voor gespreid betalen vanaf een aankoop bedrag vanaf 250 tot 3500,-. Tijdens de aanvraag kan de klant kiezen in hoeveel termijnen het aankoopbedrag betaald moet worden. De keuze bestaat uit 12, 18, 24 of 36 maanden. Het rentepercentage dat Spraypay rekent is afhankelijk van de looptijd. Dit varieert tussen de 11,9% en 14%. Betaling via SprayPay gebeurd veilig en zorgvuldig en zodra alles volledig is ingevuld ziet de klant meteen of deze in aanmerking komt. Als de aanvraag volledig is afgerond en door SprayPay wordt goedgekeurd wordt het eerste termijnbedrag na 30 dagen afgeschreven. Om in aanmerking te komen voor Spraypay moet de klant de volgende stappen doorlopen:
- Inkomsten / lasten toets
- Identificatie met behulp van IDIN
- Overeenkomst digitaal accepteren
- Ondertekening automatische incasso
- Automatisch incasso: Hebt u een offerte bij cvtotaal aangevraagd, dan kunt u kiezen voor enkele van de bovenstaande betaalmethodes of automatisch incasso. Indien u kiest voor automatisch incasso wordt u gevraagd tijdens het accepteren van de offerte om uw IBAN achter te laten. Door vervolgens op "offerte accepteren" te klikken gaat u akkoord met automatisch incasso en de offerte. Het geldbedrag wordt vervolgens 1 dag na installatie van uw rekening afgeschreven.
-
De genoemde prijzen op de website cvtotaal.nl zijn inclusief BTW.
Ter aanvulling: Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht en producten retourneert, komt de financiering ook te vervallen.
Over de levering van producten
- Grotere producten worden rechtstreeks vanaf de leverancier bij uw afleveradres afgeleverd.
- Kleinere producten worden door een postorderbedrijf op jouw afleveradres afgeleverd.
- De bestelling kan geleverd worden tussen 07:00 uur en 17:00 uur
- Wanneer je niet thuis bent kunt je een briefje op de deur plakken met instructies voor de chauffeur ((bijv. bij buren leveren, in tuinhuisje afleveren))
- Bij bestellingen met meerdere producten kan het voorkomen dat er door meerdere leveranciers wordt afgeleverd.
- Leveringen worden aangeboden tot uiterlijk aan de deur, op de begane grond: je bent er zelf verantwoordelijk voor om, indien gewenst, de producten naar een hoger gelegen verdieping te brengen
- Locatie dient toegankelijk te zijn met een pompwagen dmv erfverharding (geen kiezels zand enz) mocht er hulp nodig zijn met tillen dan is dit wel een vereiste. >25kg arbo
- Wanneer wij de producten versturen dien je vooraf te betalen
Wat is mijn (wettelijke) garantie?
Wanneer je een product bij ons aanschaft, geldt hiervoor de wettelijke garantie . Dat wil zeggen dat een product moet voldoen aan hetgeen je ervan mag verwachten. Wij als verkoper zijn verantwoordelijk: wanneer er zich binnen de garantietermijn een probleem voordoet (bijv. lekkage), kan je je tot ons wenden. Bij sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Dit doet niets af aan de wettelijke garantie.
Aansprakelijk bij gevolgschade?
Wanneer een product welke je bij ons hebt aangeschaft niet volgens behoren functioneert, dan zijn wij als verkoper aansprakelijk en moet een defect worden hersteld. In praktijk betekend dit veelal dat, bijvoorbeeld in het geval van een lekkende radiator, de radiator omgeruild zal moeten worden. Dit zijn de zogenaamde conformiteitregels, oftewel je wettelijke garantie.
Wanneer de radiator blijkt te lekken en je hebt hierdoor schade aan bijv. je vloer, dan is conform deze conformiteitregels cvtotaal aansprakelijk voor het gebrek zelf en dient de radiator dus vervangen te worden. Wanneer wij niet de radiator bij je hebben gemonteerd, betreft het hier dus een omruiling. De defecte radiator dient gereed te staan voor de chauffeur, zodat deze direct de nieuwe radiator kan afleveren en de beschadigde mee retour kan nemen.
Maar voor de schade welke de radiator heeft veroorzaakt (in dit voorbeeld de vloer), kan cvtotaal niet worden aangesproken, maar de producent wel (art. 7:24 BW).
Er zijn wel eisen voordat er sprake is van productaansprakelijkheid. Zo moet er conform art 6:185 BW en 6:186BW sprake zijn van een zogenaamd veiligheidsgebrek. Dat houdt in dat het product niet de veiligheid biedt, die je zoals klant zou verwachten. Verder geldt voor materiële schade wel een ondergrens van € 500,-. (dit dient u te zien als een soort van eigen risico).
cvtotaal zal uiteraard in het geval van deze productaansprakelijkheid meewerken aan je ingediende klacht of schadeclaim, door je te helpen de producent (of haar gegevens) te vinden.
Om bovenstaande gegevens te verifiëren, klik je voor de genoemde artikels op onderstaande links:
Artikel 7:24 BW
Artikel 6:185 BW
Artikel 6:186 BW
Kosten retourneren
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan je verwachtingen, je achteraf toch een ander product nodig hebt of dat je bij nader inzien een bepaald product niet benodigd hebt. Je kunt dan gebruik maken van je herroepingsrecht. Voor meer informatie klik je hier.
Wanneer u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, dient u zelf voor het retourneren van het product/ de producten te zorgen. De kosten van dit retourneren zij voor uw rekening. Onderstaand een schatting voor deze kosten:
- Pakketten tot 10kg binnen het maximale formaat van 100x50x50cm bedragen € 6,75
- Pakketten van 10 - 30kg binnen het maximale formaat van 176x78x58cm bedragen € 12,90
- Cvketels en/of radiatoren met een maximale hoogte van 600x110x2200mm bedragen € 35,-
- Voor grotere pakketten/ orders betaald u een palletplaats, hierbij dient u te denken aan circa € 65,-
Wat zijn mijn rechten wanneer het verkeerde product is geleverd?
Voordat de order verzonden wordt, krijg je een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij je vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. Je dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer je het verkeerde product of een beschadigd product hebt ontvangen, zullen wij dit zsm en in overleg met jou, omruilen. Schade dien je bij voorkeur te melden binnen 10 dagen na ontvangst van het product, wij verzoeken je ook om een verkeerd ontvangen product binnen deze termijn te melden. De wet geeft aan dat een klant een "redelijk termijn" na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden. Deze periode is minimaal 2 maanden na ontdekking. In onze orderbevestiging welke je per mail ontvangt vragen wij je om de producten binnen 10 dagen na ontvangst te controleren.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan je verwachtingen, je achteraf toch een ander product benodigd hebt of dat je bij nader inzien een bepaald product niet benodigd hebt. Je kunt dan gebruik maken van je herroepingsrecht. Voor meer informatie klik je hier..
Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, dien je zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot een verkeerde levering door ons.
Productinformatie
Technische instructies/ handleidingen
Op productpagina's kun je onder "downloads" de handleidingen en technische specificaties van producten terugvinden. Staat de handleiding of informatie welke je zoekt niet bij het product aangegeven? Neem dan contact telefonisch, per mail of via het contactformulier contact met ons op en wij helpen je graag verder!
Het wordt niet warm in mijn kamer
Wordt het verwarmingselement goed warm? Zo niet dan is er iets met het leidingwerk aan de hand.
Je kunt nagaan of de radiator genoeg ruimte tussen de vloer en de vensterbank heeft om te circuleren.
Kijk vervolgens of er genoeg capaciteit is berekend.
Tot slot slot controleer je of de ketel de juiste temperatuur instelling heeft.
Over CV-ketels
Welke CV-ketel past bij mij?
Het juiste type CV-ketel is afhankelijk van meerdere factoren. Een paar belangrijke punten om de keuze voor een juiste CV-ketel te kunnen maken zijn:
- Inhoud van de woning in m³
- Grootte van de douchekop en/of het bad
- Het aantal tappunten welke gelijktijdig gebruikt dienen te worden
Wat betekent CW waarde?
CW waarde betekent "Comfort Warm water". Dankzij deze waarde kun je ketels eenvoudiger herkennen en vergelijken.
Er zijn 4 CW waardes waar je uit kunt kiezen:
- CW3: (10liter p/min) Voldoende voor één kraan in de keuken of één (spaar)douche(niet tegelijk)
- CW4: (13liter p/min)Voldoende om beperkt meerdere kranen te gebruiken
- CW5: (17liter p/min)Voldoende om beperkt meerdere kranen te gebruiken
- CW6:(20liter p/min)Meerdere kranen tegelijk mogelijk
Meer weten over de CW-waarde? Lees hier ons blog>>>