Ik heb een defect bij levering, wat nu?
Voordat de order verzonden wordt, krijg je een bericht van ons. In dit bericht verzoeken wij je vriendelijk om de ontvangen producten te controleren op (mogelijke) (transport)schade. Je dient dan tevens te controleren of dit het juiste/ bestelde product is. Het kan natuurlijk voorkomen dat per ongeluk het verkeerde product verzonden is. Wanneer je het verkeerde product of een beschadigd product hebt ontvangen, zullen wij dit z.s.m. en in overleg met jou, omruilen. Heb je een beschadigd artikel ontvangen? Plaats deze dan niet! Gebeurt dit wel, dan kunnen wij het product helaas niet meer ruilen. Schade dien je bij voorkeur te melden binnen zeven dagen na ontvangst van het product, wij verzoeken je ook om een verkeerd ontvangen product binnen deze termijn te melden. De wet geeft aan dat een klant een “redelijk termijn” na ontdekking heeft om deze foutieve levering te melden.
Het kan natuurlijk voorkomen dat een product niet voldoet aan je verwachtingen, je achteraf toch een ander product benodigd hebt of dat je bij nader inzien een bepaald product niet benodigd hebt. Je kunt dan gebruik maken van je herroepingsrecht. Voor meer informatie over het herroepingsrecht klik je hier
Wanneer je gebruik maakt van je herroepingsrecht, dien je zelf voor het retourneren en de bijbehorende kosten te zorgen, dit in tegenstelling tot een verkeerde levering door ons.
Wanneer een product, welke je bij ons hebt aangeschaft niet volgens behoren functioneert, dan zijn wij als verkoper aansprakelijk en moet een defect worden hersteld. In praktijk betekend dit veelal dat, bijvoorbeeld in het geval van een lekkende radiator, de radiator omgeruild zal moeten worden. Dit zijn de zogenaamde conformiteitregels, oftewel je wettelijke garantie.