Kenniscentrum

>

Garantie en storingen

Waarover heb je een vraag?

  1. Hoe kan ik een defect product die onder garantie valt melden?

    chevron-down chevron-up

    Heb je een product die defect is en valt dit onder garantie? Vul dan hier het garantieformulier in. 

  2. Zijn er losse producten te verkrijgen voor het verhelpen van storingen?

    chevron-down chevron-up

    Ja, wij bieden losse producten aan waarmee storingen verholpen kunnen worden, zoals onderdelen en accessoires. Zoek op onze webshop naar het specifieke onderdeel dat je nodig hebt.

  3. Wat moet ik doen bij een storing?

    chevron-down chevron-up

    Bij storingen kun je eerst de handleiding bekijken. Veel voorkomende problemen en foutcodes, staan daarin vermeld. Als de storing aanhoudt, geef dan de storing door via het storingsformulier.

  4. Valt slijtage onder garantie?

    chevron-down chevron-up

    Nee, normale slijtage als gevolg van gebruik valt niet onder de garantie. Garantie dekt fabricage- of materiaalfouten, maar niet de slijtage van onderdelen door regelmatig gebruik.

  5. Valt schade door verkeerd gebruik onder de garantie?

    chevron-down chevron-up

    Schade die is ontstaan door onjuist gebruik of installatie volgens de handleiding valt niet onder de garantie. Zorg ervoor dat je het product altijd volgens de instructies gebruikt om problemen te voorkomen

  6. Wat gebeurt er als het product na reparatie opnieuw defect raakt?

    chevron-down chevron-up

    Als hetzelfde probleem zich binnen de garantieperiode opnieuw voordoet na reparatie, kun je opnieuw aanspraak maken op garantie. In sommige gevallen kan een vervangend product worden aangeboden als het probleem niet opgelost kan worden.

  7. Waar kan ik een storing melden?

    chevron-down chevron-up

    Heb je een storing of defect? Vul dan hier het storingsformulier in. Hierdoor hebben we gelijk informatie over het product en de storing. Als je bij ons het product hebt gekocht, geef dan altijd bij ons de storing door via het storingsformulier. Het inschakelen van een externe partij zonder voorafgaande toestemming kan ervoor zorgen dat de kosten niet worden vergoed.

  8. Mag ik zelf een storing oplossen?

    chevron-down chevron-up

    Sommige storingen kun je zelf verhelpen. Zoek de storingscode in de handleiding van je cv-ketel op en bekijk wat het betekent. Moet het systeem ontlucht of bijgevuld worden? Dan kun je dat zelf doen. Heeft de cv-ketel bijvoorbeeld een onstekingsprobleem, dan is het verstanding om contact op te nemen met een installateur. 

  9. Wie dekt de kosten bij een storing?

    chevron-down chevron-up

    Normaal vergoed de fabrikant de kosten, mits het binnen de garantietermijn valt en echt een defect is.

  10. Hoe snel wordt een storing opgelost?

    chevron-down chevron-up

    Wij streven ernaar om storingen zo snel mogelijk op te lossen. De gemiddelde doorlooptijd hangt af van het type storing en de beschikbaarheid van benodigde onderdelen. In de meeste gevallen nemen wij binnen 1-2 werkdagen contact met je op om een oplossing te bespreken.

Pagina